وزارت مالیه در عرصه اطلاع رسانی مقام پیشتاز را به سطح دولت بدست آورد

admin_mof
پنجشنبه ۱۳۹۸/۵/۱۷ - ۸:۴۰
خبر

ه اساس سروی و ارزیابی ویب سایت های دولتی که اخیرا توسط کمیسیون دسترسی به اطلاعات صورت گرفته است، وزارت مالیه مقام پیشتاز را در عرصه اطلاع رسانی به سطح دولت بدست آورد.

در کنفرانس مطبوعاتی که به همین مناسبت امروز مؤرخ ۱۶ اسد ۱۳۹۸ از طرف کمیسیون دسترسی به اطلاعات در مرکز رسانه های حکومت برگزار گردیده بود، یافته های گزارش ارزیابی کمیسیون متذکره از ویب سایت های دولتی با ادارات مربوطه در حضور رسانه ها شریک گردید.

در این ارزیابی ۵۲ اداره دولتی شامل بودند، که به اساس آن ادارات به سه کتگوری؛ ادارات برتر که فیصدی نمرات شان الی ۹۰ فیصد، ادارات متوسط که فیصد نمرات شان الی۷۰ و ادارات ضعیف که فیصدی نمرات شان الی ۵۰ فیصد تقسیم شدند.

یافته های گزارش کمیسیون دسترسی به اطلاعات مطابق به مادۀ پانزدهم قانون دسترسی به اطلاعات مبنی بر نشر پیشگیرانه اطلاعات تهیه گردیده بود که به اساس آن ادارات باید تمام بندها و شاخص های مواد متذکره را در نشر اطلاعات مورد توجه قرار می دادند.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات هر شش ماه گزارش نظارتی خویشرا از ویب سایت های ادارات دولتی انجام خواهد داد، که به اساس نخستین ارزیابی آن وزارتخانه های مالیه، زراعت آبیاری و مالداری، صحت عامه و شاروالی کابل از جمله اداراتی اند که تمام شاخص های این ارزیابی را تکمیل نموده و از ادارات پپیشتاز در عرصه اطلاع رسانی شناخته شده اند.

قابل تذکر است رهبری وزارت مالیه متعهد به اصل آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات بوده و همواره تلاش می نماید تا اطلاعات و معلومات را با استفاده از ابزار مختلف دست داشته بشکل جامع، مؤثق و معتبر به دسترس مردم و رسانه ها قراردهد. 

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۰:۳۳
Background image

هیئت رهبری ریاست عمومی املاک دولتی به ولایات شمالی کشور سفر کرد!



به منظور بهره برداری بهتر از املاک ولایتی مربوط به وزارت مالیه, فراهم ساختن زمینه خوب برای سرمایه گذاری مؤثر بالای این املاک و ایجاد فرصت های کاری، يک هیئت تحت سرپرستی محمد هاشم هاشمی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۵۹
Background image

جلسه آفرگشایی پروژه ساخت مارکیت تجارتی و رهایشی صلاح الدین ایوبی برگزار گردید!

 

ریاست املاک دولتی وزارت مالیه جلسه آفرگشایی ساخت مارکیت تجارتی و رهایشی صلاح الدین ایوبی واقع گمرک کهنه جلال آباد ولایت ننگرهار در حضور نمایندگان اداره امور و شاروالی کابل و تعدادی. . .

بازگشت به صفحه خبر