کنفرانس ملی سکتور خصوصی افغانستان به منظور ارزیابی چالش، فرصت ها و تعیین اولویت های این سکتور برای سال ۱۴۰۱ دایر گردید

admin_mof
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۷:۳
خبر

کنفرانس ملی سکتور خصوصی افغانستان به منظور ارزیابی چالش ها، فرصت ها و تعیین اولویت های این سکتور برای سال ۱۴۰۱ هـ.ش در هوتل کابل سرینا دایر گردید.

در این کنفرانس الحاج ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس الوزراء دولت اسلامی افغانستان، الحاج ملا هدایت الله بدری، وزیرمالیه، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت،  الحاج محمد یونس مومند، معاون اول هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع، حاجی محمد ادریس، رییس عمومی د افغانستان بانک و شماری از تجار و صرافان کشور اشتراک کرده بودند.

این کنفرانس با تلاوت آیات از قرآن مجید آغاز گردید، الحاج محمد یونس مومند، ضمن خوش آمدید به اشتراک کنندگان گفت، کنفرانس امروزی برای بررسی فعالیت های سکتور خصوصی در شش ماه گذشته، چالش ها، فرصت ها فراروی این سکتور راه اندازی گردیده است. وی همچنان افزود که این کنفرانس زمینه را مساعد می سازد تا مشکلات و چالش های اتاق تجارت و صنایع با رهبری امارت اسلامی از نزدیک شریک ساخته شده و اقدامات لازم برای راه حل آن ارائه گردد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رهبری حکومت گفت، خوشحال هستم که با شما تجار  از نزدیک می بینم، قبلاً مردم کشور از نا امنی، فساد و بی عدالتی رنج  می بردند، اما اکنون با نصرت الهی که امارت اسلامی افغانستان روی کار آمد دامن فساد و بی عدالتی برچیده شده و امنیت در کشور حکمفرما گردیده، زمینه سرمایه گذاری فراهم است. از تجار و سرمایه گذاران می خواهیم که بیایند در داخل کشور سرمایه گذاری نمایند و باعث رشد اقتصادی و نجات مردم از فقر گردند.

سپس، الحاج ملا هدایت الله بدری، وزیر مالیه گفت، ما تلاش نمودیم به مشکلات سکتور خصوصی رسیدگی نموده و چالش های فراروی سکتور خصوصی از طریق هماهنگی با نمایندگان این سکتور و ارگان ها مربوطه را مرفوع نماییم. وی افزود که  وزارت مالیه کوشش می کند تمام بنادر را معیاری ساخته، برای تجار و صنعت کاران افغان، با عرضۀ خدمات معیاریو حل مشکلات سهولت های بیشتری برای آنها فراهم سازیم.

خبر

بعداً نمایندگان سکتور خصوصی مشکلات و چالش های موجود را با اشتراک کننده شریک ساخته و پیشنهادات شان را برای رشد و تقویت سکتور خصوصی و عرضه خدمات بهتر به هموطنان ارائه نمودند.

همچنان در این کنفرانس سکتور۸ گروپ کاری (سکتور بانکداری و خدمات مالی، سکتور صنعت و معدن، سکتور صحت، سکتور تجارت و ترانسپورت ، سکتور زارعت، سکتور زنان متشبث، سکتور تحصیلات عالی خصوصی و سکتور صنایع دستی و قالین) در رابطه به چالش ها و پیشنهادات و تعیین اولویت های به بحث  و تبادل نظر پرداخته و یک پریزنتیشن ارائه گردید.

قابل یاد آوریست که در این کنفرانس به الحاج ملا عبدالغنی برادر و الحاج ملا هدایت الله بدری به پاس خدمات و همکاری شان نشان عالی اتاق تجارت و صنایع و لوح تقدیر اهدا گردید.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۰:۳۳
Background image

هیئت رهبری ریاست عمومی املاک دولتی به ولایات شمالی کشور سفر کرد!



به منظور بهره برداری بهتر از املاک ولایتی مربوط به وزارت مالیه, فراهم ساختن زمینه خوب برای سرمایه گذاری مؤثر بالای این املاک و ایجاد فرصت های کاری، يک هیئت تحت سرپرستی محمد هاشم هاشمی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۵۹
Background image

جلسه آفرگشایی پروژه ساخت مارکیت تجارتی و رهایشی صلاح الدین ایوبی برگزار گردید!

 

ریاست املاک دولتی وزارت مالیه جلسه آفرگشایی ساخت مارکیت تجارتی و رهایشی صلاح الدین ایوبی واقع گمرک کهنه جلال آباد ولایت ننگرهار در حضور نمایندگان اداره امور و شاروالی کابل و تعدادی. . .

بازگشت به صفحه خبر