وزارت مالیه تسهیلات لازم را در طی مراحل پروسه تخصیصات ایجاد کرده است!

syllab_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۳:۶
............

 

ریاست عمومی بودجه ملی طی هفت ماه اخیر سال مالی (۱۴۰۲) با تلاش های مستمر، سند بودجه بررسی وسط سال را ترتیب، طی مراحل و تکثیر نموده و همچنان توانست که مسوده سند بودجه سال مالی (۱۴۰۳ هـ.ش) را بطور مؤثر و مبنی بر نتایج با درنظر داشت اصل اولویت بندی و امکانات مالی کشور و مطابق پالیسی و اولویت های امارت اسلامی افغانستان ترتیب، پروسس و جهت توشیح به مقام عالی امارت اسلامی ارائه کند.
مضافاً پالیسی ثبت دارایی های عامه در دو بخش مهم دارایی های امارتی و ریفورم حفظ و مراقبت و امور عملیاتی را تطبیق  نموده  و آمار دقیق ترتیب پروفایل های اقتصادی (۳۴) ولایات افغانستان که شامل احصائیه ی معارف، زراعت، تحصیلات عالی، صحت عامه، انرژی و آب و فواید عامه را جمع آوری کرده است.
ریاست عمومی بودجه  تشکیل ریاست خویش را جهت از  بین بردن بست های مشابه و جلوگیری از تورم تشکیلاتی بازنگری نموده و مرحله دوم روند بودجه سازی را با شامل ساختن وزارتخانه های صحت عامه، تحصیلات عالی، احیا و انکشاف دهات، زراعت و معارف به شکل آزمایشی آغاز کرده است. طرزالعمل اجرای تعدیلات را ترتیب و پروسه ساده سازی تخصیصات را آغاز نموده و یک پروسه ۱۶ مرحله را به ۹ مرحله ای کاهش داده که موجب تسریع روند و جلوگیری از ضیاع وقت گردیده است.
علاوه بر ایجاد تغییرات جدید در ثبت و اجرای بودجه، تخصیصات (پلان مالی) بودجه ملی باب ۲۱،  برنامه های انکشافی واحد های بودجوی را با درنظر داشت استطاعت مالی و مطابق به پالیسی و اولویت های امارت اسلامی افغانستان، اولویت بندی نموده و روند آغاز، تطبیق و بهره برداری پروژه های بزرگ ملی (خط آقینه اندخوی، کانال قوش تیبپه) را تسهیل و تلاش نموده است صرفه جویی و شفافیت کامل تأمین گردیده از مصارف غیر ضروری جلوگیری کند.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۶:۲۳
Background image

معین عواید و گمرکات با رئیس کمپنی استخراج و پروسس معدن میس عینک دیدار کرد!

ملا عبدالقاهر (حاجی ادریس) معین عواید و گمرکات وزارت مالیه با رئیس کمپنی استخراج و پروسس معدن میس عینک (Song Wenbing)  و هیئت همراه در دفتر کارش دیدار کرد.
در این دیدار جانبین در رابطه. . .

بازگشت به صفحه خبر