گزارش کامل از سفر رییس عمومی تفتیش داخلی وزارت مالیه و هیئت همراهشان از مستوفیت ها و گمرک های مختلف کشور

admin_mof
دوشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۹ - ۱۵:۳۸
خبر

هیئت ریاست عمومی تفتیش داخلی وزارت مالیه به سرپرستی انجنیر عبدالطیف خالد، رییس عمومی تفتش داخلی به ولایات مختلف کشور سفر نموده تا کارها و امور مستوفیت ها و گمرک های این ولایات از نزدیک بررسی و گزارش کامل آن را به مقام وزارت ارائه دهد.

هیئت متذکره که شامل رییس عمومی تفتیش داخلی وزارت مالیه، رییس تفتیش سیستم های تشخیص تقلب، تفتیش گمرک و عواید و سرپرستان تفتیش بودجه و خزاین بودند با مسئولین و مامورین مستوفیت های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، میدان وردک، غزنی، لغمان، ننگرهار، بلخ، جوزجان، فاریاب، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و پروان و نیز گمرک های سپین بولدک، ننگرهار، تورخم، بلخ، حیرتان، آقینه، شیرخان بندر و تخار مسئولان و مسئولان از نزدیک دیدار و مشکلات و پیشنهادات آنها را استماع نموده توصیه های لازم را به مسئولین این ادارات ارائه کردند.

انجنیر عبداللطیف خالد به مسئولین و مامورین ادارات متذکره گفت که تمام تلاش خود را می کنند تا تسهیلات لازم را در اختیار تجار و مالیه دهندگان قرار داده تا عواید ملی به درستی جمع آوری شود و کشور به سمت خودکفایی حرکت کند.

رییس عمومی تفتیش داخلی به کارمندان این ادارات اطمینان داد که مشکلات و پیشنهادات شان را که اتخاذ تصمیم آن مربوط به رهبری وزارت مالیه می شود، با مرکز در میان می گذارند تا در پرتو قوانین و مقررات مربوطه راه حل هایی برای آنها پیدا شود.

در ادامه، رییس عمومی تفتیش داخلی وزارت مالیه در حضور مستوفی صاحبان ولایات جوزجان و سمنگان با والیان جوزجان و سمنگان دیدار و از آنان خواست تا در امور مستوفیت ها با مستوفی صاحبان همکاری کامل داشته باشند. والی جوزجان و سمنگان اطمینان دادند که برای جمع آوری درست عواید دولت و استفاده بهینه از منابع، همکاری خود را با مستوفیت ها همچنان ادامه خواهند داد.

خبر

قابل یاد آوری است که به منظور رفع مشکلات مستوفیت ا و گمرکات مذکور، جلساتی با رهبری معینیت عواید و گمرکات نیز و با سایر ادارات ذیربط برگزار و مشکلات و پیشنهادات پرسونل و مراجعین این ادارات در میان گذاشته شد.

نباید فراموش کرد که ریاست عمومی تفتیش داخلی در راستای دیدگاه رهبری مبنی بر صیانت از منابع مالی کشور به تلاش های خود برای ایجاد شفافیت در امور وزارت مالیه ادامه خواهد داد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۴
Background image

برنامه آموزشی برای کارمندان گمرک ابونصر فراهی ولایت فراه آغاز گردید!

طبق پلان آموزشی سال ( ۱۴۰۳هـ.ش) اکادمی ملی عواید و گمرکات، طی برنامه های آموزشی ساحوی به منظور ارتقای ظرفیت کارمندان گمرک ابونصر فراهی و یادگرفتن مسائل گمرکی برنامه آموزشی‌ در رابطه به. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۲۰
Background image

سمینار آگاهی دهی در رابطه به پروسه مالیاتی برای نمایندگان اصناف دایر گردید!

ریاست عمومی عواید وزارت مالیه سمینار آگاهی دهی را جهت تطبیق هر چه بهتر معافیت و تخفیف مالیاتی برای اصناف (دکانداران و کسبه کاران)  مطابق به فرمان جدید امیرالمؤمنین (حفظه الله) و در کل. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۹:۱۰
Background image

وزیر مالیه با یکتعداد سرمایه ‌گذاران ازبکستانی دیدار کرد!

الحاج ملا محمد ناصر آخند وزیر مالیه با یکتعداد سرمایه ‌گذاران ازبکستانی در دفتر کارش دیدار نمود.
در ابتدا وزیر مالیه ضمن خوش آمدید به سرمایه ‌گذاران ازبکستانی گفت، فرصت های کافی برای. . .

بازگشت به صفحه خبر