د دولتي شرکتونو د څار پلاوي پېژندنه
د دولتي شرکتونو د څار پلاوي هغو کسانو ته ویل کيږی، چي د دولتي شرکتونو د قانون له حکم سره سم، د مشورې ورکړي، څارني او د دولتي شرکتونو اړوند د همغږۍ په موخه ګمارل کيږي. د څار پلاوي دنده، صلاحیت او کاري حیطه یې د قانون له خوا ټاکل کيږي. د دولتي شرکتونو د څارني د پلاوي ریاست د دولتي شرکتونو د رئیس پرغاړه وي او د مالیې وزارت د دولتي شرکتونو د څار پلاوي سکرتریت پرغاړه لري. په غیابي حالت کي د دولتي شرکتونو د څار پلاوي ریاست د مالیې وزارت د مرستیالانو له ډلي چي د وزیر له خوا وټاکل سي د څار پلاوي د ریاست دنده پرغاړه اخلي.
د څار پلاوی باید په میاشت کي یو ځل ناسته ولري، د دولتي شرکتونو د رئیس د موجودیت په صورت کي کولای سي فوق العاده ناستې ترسره کړي. اجرائي رئیس او یا هم د څار پلاوي نور غړي کولای سي چي فوق العاده ناستې د یاد پلاوي رئیس ته ور وسپاري.
د دولتي شرکتونو د څار پلاوی د اسنادو او هېواد د نافذه قوانینو په پام کي نیولو سره په مختلفو برخو کي د مشخص صلاحیت لرونکي دي.
د څارني په وخت کي د دولتي شرکتونو د څار پلاوي صلاحیت او دندې:
اول: د ملي پراختیایي پروګرامونو څخه د همغږۍ ډاډ ترلاسه کولو په موخه د دولتي شرکتونو په فعایت باندې څارنه.
دوهم: د دولتي شرکتونو د کړنو د ستراتېژۍ او کړنو ارزونه
درېیم: د دولتي شرکتونو د فعالیتونو ارزونه او د افغانستان اسلامي امارت کابینې ته د اړتیا او یا نه اړتیا په صورت کي پېښنهاد وړاندي کول ترڅو کابینه وکولای سي له مالیې وزارت سره په مشوره د انحلال، خصوصي کېدو، یوځای کېدو، بیا تنظمېدو او یا د دولتي شرکتونو ساده کولو په برخه کي پرېکړه وکړي.
څلورم: د دولتي شرکتونو د مالکیت چوکاټ لپاره د پالیسۍ وضع کول
پنځم: د دولتي شرکتونو د اخلاقي ضوابطو او مدیریت لپاره د معیارونو جوازول
شپږم: د دولتي شرکتونو د فعالیت لپاره د ارزوني سیستم جوړول
اووم: د دولتي شرکتونو د عمل کرد او بودیجې، د ستراتېژۍ ارزونې سیستم جوړول.
اتم: د دولتي شرکتونو د فعالیتونو ارزونه او که چيرته د تنظیموونکي د عملکرد او دولتي شرکتونو د تجارت عملکرد په منځ کي تناقض موجود وو د مالیې له وزارت سره په مشوره د افغانستان اسلامي جمهوریت کابینې ته د وړانديز لېږل، ترڅو سوداګریز فعالیتونه د پالیسۍ جوړوني له فعالیتونو جلا کړي یا دولتي ادارو ته د شرکتونو صلاحیت لېږل او یا هم د ډاډ ترلاسه کولو په موخه یوه بله لاره پیدا کول ترڅو د دولتي شرکتونو د تنظیموونکي عملکرد او د سوداګرۍ د عملکرد ترمنځ کوم تناقص شتون ونه لري.
نهم: د مکافاتو او مجازاتو پالیسۍ وضع کول او په پلي کولو یې څارنه
لسم: د مالي راپور ورکونې پالیسۍ وضع کول او د هغه څارنه
یوولسم: د ونډوالو د ناستي ترسره کېدو لپاره د کړنلاري وضع کول او ترې څارنه
دوولسم: دولتي ونډوالو ته د مشورې ورکول اود رایي له حق پرته د ونډوالو په عمومي ناسته کي ګډون
دیارلسم: په دوره یی ډول د دولتي شرکتونو د کړنو ارزونه او مطالعه او د اړتیا په صورت کي یې د کړنو او مدیریت د راپور غوښتل.
څوارلسم: د دولتي شرکتونو د هدف تعیینول په تړاو د مالیې وزارت او نورو دولتي ونډوالو او دولتي شرکتونو ته تخنیکي مشوره ورکول او له دوی سره همکاري ترڅو د موخو د تحقق په موخه د دولتي شرکتونو عملکرد وڅاري.
پنځلسم: د روڼتیا او قانونیت تامینولو په موخه د دولتي شرکتونو په فعالیتونو څارنه.
شپاړسم: د دولتي شرکتونو د مدیره پلاوي او ټولو ونډوالو د ناستي جوړېدو په موخه د کړنلارې وضع کول.
د بشري منابعو په برخه کي د دولتي شرکتونو د څارپلاوي دندي او صلاحیتونه
لومړی: د مدیره پلاوي د نوماندانو له هغه نوملړ څخه د دولتي شرکتونو د مدیره پلاوي ټاکل چي د اداري اصلاحاتو او ملکي خدمتونو د کمیسیون لخوا چمتو سوی وي.
دوهم: د مدیره پلاوي د شمېر او اهلیت په اړه د درج شوي حکم ۲۳مي مادې او د اساسنامې د شرایطو رعایتول.
درېیم: د مدیره پلاوي د غړو او د دولتي شرکتونو د مسولینو کړنې ارزول.
څلورم: د مزد د اندازې ارزونه، د مدیره پلاوي د غړو په اړه د دولتي شرکتونو پالیسي او امتیازات، د دولتي شرکتونو مسولین او کارکوونکي او د دولتي شرکتونو د پالیسیو د تعدیل لپاره د وړاندیزونو او غوښتنو وړاندي کول.
پینځم: د مدیره پلاوو د غړو یا د دولتي شرکتونو د مسولینو د دندړ ځنډېدل یا عزل کيدل د مدیریتي معیارونو د نه رعایتولو یا نقص کولو په صورت کي.
شپږم: د اداري اصلاحاتو او ملکي خدمتونو خپلواک کمیسیون سره په مشورې د دولتي شرکتونو د معاشونو د سیستم، د مزد د کچي او د افغانستان اسلامي امارت د پېشنهادونو د وړاندي کولو په اړه مطالعه. پېشنهاد سوی سیسټم د استعدادونو د جذب ضامن دئ او له مالي اړخه د دولتي شرکتونو لپاره مناسب او تلپاتي دئ.
اووم: له بشري منابعو او د دولتي شرکتونو له سرمایې څخه د اغيزمني استفادې په هکله تحلیل او پلټنه.
اتمه: د هغو پروګرامونو چمتو کول او تطبیقول چي د هغوی په اساس د دولتي شرکتونو مسولین او اداري کارکوونکي په دوریي توګه په بېلابېلو دولتي شرکتونو کي دنده ترسره کړي. د اداري اصلاحاتو او ملکي خدمتونو خپلواک کمیسیون سره په مشوره د اداري کارکوونکو د برنامې چمتو کول او تطبیق.
د دولتي شرکتونو د څارپلاوي دندي او صلاحیتونه
لومړی: د دولتي شرکتونو د کلني بیلانس او د ربعوارو فعالیتونو د ګزارش تحلیل او ارزونه او په اړه یې مدیره پلاوي ته د نظریاتو وړاندي کول.
دوهم: د کلني بیلانس او ربعوار ګزارش پر اساس د نظارتي فعالیتونو ترسره کول او د دولتي شرکتونو د مالي او اقتصادي فعالیتونو ارزونه.
درېیم: د دولتي شرکتونو د اقتصادي او مالي چارو په اړه د حقیقي او حکمي اشخاصو د شکایتونو ارزونه او مدیره پلاوي ته یې ګزارش وړاندي کول.
څلورم: د دستورالعملونو او لارښودونو صادرول او د مالي سیسټم د پیاوړتیا په موخه د مالیې وزارت د پیشنهاد له مخي د دولتي شرکتونو لپاره د کاري اهدافو جوړول. مالي کنټرول او مالي ګزارش ورکوونکي سیسټمونه.
پینځم: د شرکتونو د مالي خطرونو د حل لارو په تړاو له مالیې وزارت سره همکاري په ځانګړي ډول د هغه حللارو په اړه چي مالیې وزارت پیشبیني کړي دي.
شپږم: د دولتي شرکتونو د مالي پلټنې(تفتیش) غوښتنه، د مالي حسابونو څرنګوالی، سوابق او کتابونه یې چي د دولتي شرکتونو د پلټنې یا د پلټنې خپلواکو بنسټونو لخوا د دولتي شرکتو په لګښت.
اووم: د دولتي شرکتونو د مالي حسابونو ارزونه او د اړتیا په صورت کي د تعدیل غوښتنه یې د مدیره پلاوي سره په همکارۍ.
اتم: د دولتي شرکتونو د مالیاتو د ورکړي، د ربعوارو ګزارشونو، د یادو شرکتونو د لاسته راوړنو او کلني بیلانس سره سمه څارنه.
نهم: د دولتي شرکتونو کلنۍ بودیجه او د سوداګریز پلان تائید.
Announcements More
MoF Approves Decisions of Second Meeting of Tariff Committee of Current Fiscal Year
Second meeting of the Tariff Committee that had been convened on the 20th of September (29th Sanbula),
NOTIC For Iron Traders!
According to the order of the Prime Ministership of IEA, the export of any kind of iron equipment and tools is prohibited.