بانک انکشاف آسیایی مبلغ ۱۸ میلیون دالر امریکایی را برای افغانستان کمک کرد

admin_mof
پنجشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۲ - ۹:۲۱
خبر

بانک انکشاف آسیایی مبلغ ۱۸ میلیون دالر امریکایی را به تاریخ ۸ عقرب ۱۳۹۹ جهت بهبود سکتور زراعت در افغانستان و بهبود زراعتی در شمال شرق کشور به این کشور تصویب و کمک کرد.

تفاهمنامه کمک متذکره مؤرخ ۱۸ عقرب ۱۳۹۹ توسط محترم عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه و محترم نرندرا سنگرو، رئیس بانک انکشاف آسیایی برای افغانستان به امضا رسید.

این بودجه برای توسعه فعالیت های حوضه دریایی پنج-آمو بوده که دسترسی اهالی ولایات بدخشان، کندز و تخار را به آب دریا، بهبود می بخشد. همچنان این مبلغ در بخش مدیریت و جلوگیری از آبخیزی ها و خطرات ناشی از آن به مصرف خواهد رسید.

همچنان به ولایات سمنگان، بغلان، بامیان، پنجشیر، پروان و میدان وردک کمک خواهد کرد تا به این آب ها دسترسی پیدا نمایند. برعلاوه این بودجه اضافی، در گسترش جنگلداری، حفاظت و حمایت از ۱۰.۰۰۰ الی ۲۷،۷۶۰ هکتار زمین زراعتی، در ایجاد زیرساخت های فیزیکی، احیای مجدد جنگلات، آب رسانی به قرا و قصبات کنار دریای آمو، تهیه برنامه های مدیریت منابع آبی در حوزه های آبخیز و سایر بخش های مرتبط مصرف خواهد شد.

حوضه دریای پنج-آمو مرکز تولید عمده گندم، برنج، سبزیجات و میوه جات است. انتظار می رود افزایش محصولات زراعتی در منطقه به رفع عدم مصئونیت غذایی و افزایش عواید سرانه در جوامع روستایی کمک کند.

محترم عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه گفت:“وزارت مالیه به نمایندگی از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان از کمکهای بانک انکشاف آسیایی در بخش استفاده و مدیریت بهتر از آب حوضه دریایی پنج-آمو جهت افزایش میزان محصولات زراعتی در ولایات شمال شرقی کشور ابراز سپاس مینماید. امیدوارم اداره محترم ملی تنظیم امور آب ازین کمک بانک انکشاف آسیایی استفاده موثر نموده تا به دهاقین ما در افزایش میزان محصولات زراعتی و بهبود زندگی شان ممد واقع شود. امیدوارم بانک انکشاف آسیایی به کمکهای خویش درین بخش در آینده نیز ادامه دهد."

محترم نرندرا سنگرو، رئیس بانک انکشاف آسیائی برای افغانستان گفت “افزایش محصولات زراعتی در افغانستان میتواند در بهبود مصئونیت غذایی و افزایش درآمد سرانه افراد در روستاها کمک کند. آقای نرندرا سنگرو در ادامه افزود : کمک اضافی به این پروژه میتواند از طریق بهبود و افزایش میزان دسترسی به آب برای زمین های زراعتی و ایجاد فرصت های کاری بیشتر برای ساکنان روستایی، به افغانستان در بهبود وضعیت کووید-۱۹ (کرونا) کمک نماید.

بانک انکشاف آسیایی (ADB) پروژه بخش حوضه دریایی پنج-آمو را در اکتوبر ۲۰۱۶ با فراهم ساختن کمک ۲۶ میلیون دالر امریکایی و مدیریت ۵۰ میلیون دالر کمک اتحادیه اروپا تصویب نمود. این پروژه به احیا و بهبود زیرساخت های آبیاری بشمول کانال ها اصلی، فرعی و درجه سوم کمک می کند. این پروژه مدیریت آبخیزی را برای محافظت از سیستم های آبیاری در برابر سیلاب و بهبود توزیع آب به کاربران پایین دست بالخصوص در فصل های خشک سالی ارتقاء می دهد. علاوه برآن، این پروژه به نیاز های اصلی سازگاری با تغییرات اقلیمی را تحت چارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی پاسخ می دهد.

این پروژه همچنان از ظرفیت سازی استفاده کنندگان آب، انجمن های آبیاری و سازمان های دولتی مربوطه جهت بهره برداری و نگهداری زیرساخت های آبیاری، حمایت می کند. این کمک می کند تا دانش و مهارت دهاقین را از طریق آموزش های عملی با استفاده طرح های نمایشی بلند می برد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۳۱
Background image

ریاست عمومی عواید در ۳۴ ولایت کشور بنرهای آگاهی عامه را نصب کرد!


حساب دهی و وضاحت دادن به مردم در رابطه به فعالیت های مهم در یک نظام معتدل یک اصل شمرده می شود. پس بر اساس همین اصل، وزارت مالیه نیز یک سلسله فعالیت های مهم را در زمینه اگاهی و حساب دهی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۵۱
Background image

رئیس عمومی گمرکات با رؤسای گمرکات ولایات قندهار، نیمروز و فراه دیدار کرد!

 

همزمان با اختتام تعطیلات عید سعید فطر، الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات در رأس یک هیئت طی سفر رسمی به ولایت قندهار با رؤسای گمرکات ولایات قندهار، نیمروز و فراه دیدار نموده. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۳:۲۳
Background image

معین عواید و گمرکات وزارت مالیه از مستوفیت های ولایات سمنگان و جوزجان دیدار کرد!




محترم ملا عبدالقاهر(حاجی ادریس) معین عواید و گمرکات طی سفر رسمی خویش به ولایات سمنگان و جوزجان از مستوفیت های این ولایات دیدار نمود.
در این دیدارها که مستوفیان و کارمندان مستوفیت های. . .

بازگشت به صفحه خبر