وزیر مالیه در مورد تغییرات ساختاری وزارت مالیه معلومات داد

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۹/۱/۱۸ - ۱۷:۴
خبر

رهبری وزارت مالیه امروز مؤرخ ۱۸ حمل ۱۳۹۹ طی کنفرانس مطبوعاتی در مقر این وزارت به رسانه ها در رابطه به تغییرات ساختاری وزارت مالیه، وضعیت جمع  آوری عواید ملی، مصرف بودجه انکشافی، اقدامات این وزارت در بخش مبارزه با کرونا و دیگر مسایل مرتبط معلومات ارائه نمود.

محترم عبدالهادی ارغندویوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه ضمن تشکری از اعتماد رهبری جدید حکومت افغانستان  بخاطر سپردن مسئولیت امور مالی کشور به ایشان گفت" از جلالتمآب رئیس جمهور سپاسگزارم که موافقه کردند تا هیچ اداره از بدنۀ وزارت مالیه جدا نگردد. وی افزود که تمام ادارات وزارت مالیه کما فی السابق تحت چتر آن می باشد و این وزارت یگانه مرجع همآهنگی و گزارش دهی تمام ادارت به مقام عالی ریاست جمهوری و به شورای ملی است."

در این کنفرانس، محترم ارغندیوال تعهد سپرد که علیه فساد اداری مبارزه قاطع و پیگیر را ادامه خواهد داد. وی علاوه کرد که امکانات مالی افغانستان در مقایسه با اکثر کشورهای جهان جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا بهتر است، ما آمادگی کامل را برای مبارزه با این ویروس داریم و تلاش ما اینست که در این رابطه کمک های نهادها و شرکاء بین المللی را جلب و جذب نمائیم.

سرپرست وزارت مالیه گفت که ما تلاش می نمائیم تا سکتور خصوصی را تقویت کنیم تا اقتصاد ملی رشد نماید.

خبر

محترم عبدالحبیب ځدران، معین مالی وزارت مالیه گفت که از ابتدای سال مالی جاری الی اکنون توانسته ایم ۹ فیصد بودجه انکشافی و ۲۲ فیصد بودجه عادی را به سطح حکومت که در مجموع ۱۸ فیصد مجموع بودجه را احتوا می نماید، به مصرف برسانیم. وی افزود که اوضاع کشور به علت شیوع کرونا دشوار است. ولایات بزرگ کشور در حالت قرنطین به بسر می برند و فیصله ما اینست پروژه های که در وضعیت کنونی قابل اجرا نمی باشند را در بخش مبارزه علیه ویروس کرونا اختصاص دهیم.

محترم ځدران گفت که مطابق احکام مقام عالی ریاست جمهوری تا اکنون مبلغ ۶.۶ میلیارد افغانی بخاطر مبارزه علیه ویروس کرونا اختصاص داده شده است. همچنان مطابق فیصله کابینه مبلغ ۱.۵ میلیارد افغانی به ولایات اختصاص داده شده است که تمام پلان های آینده را در این زمینه ترتیب نموده ایم.

محترم عیسی قدرت معین عواید و گمرکات وزارت مالیه گفت که شیوع ویروس کرونا بالای جمع آوری عواید ملی تاثیرات منفی داشته، از ابتدای سال مالی الی اکنون ما توانسته ایم که ۵۵.۱ میلیارد افغانی عواید جمع آوری نماییم که نظر به هدف تعیین شده در حدود ۱۰ میلیارد افغانی  معادل ۱۵ فیصد کسر را نشان می دهد. پیش بینی اولیه ما اینست که اگر وضعیت کنونی ادامه یابد که الی ختم سال جاری بتوانیم ۱۵۲ میلیارد افغانی جمع آوری نماییم.

خبر

محترمه ناهید سرابی، معین پالیسی گفت:" با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان خوشبختانه تعهدات جامعه جهانی با افغانستان پابرجاست وی افزود که شیوع ویروس کرونا نتوانسته است که کنفرانس انکشافی تمویل کننده گان در مورد افغانستان را متاثر سازد و قرار است که کنفرانس متذکره در اواخر ۲۰۲۰ به میزبانی فنلند درشهر جینوا دایرگردد."

در اخیر این کنفرانس به سوالات رسانه ها جواب ارائه گردید.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۸
Background image

نشست مشترک به منظور اتصال مجدد سیستم های مالی وزارت مالیه و د افغانستان بانک دایر گردید!



نشست مشترک تحت ریاست انجنیر سلطان محمد زبیر معین پالیسی وزارت مالیه و اشتراک مسؤلین سیستم های این وزارت و د افغانستان بانک به منظور جمع آوری شفاف عواید ملی، ایجاد تسهیلات بیشتر برای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۰:۳۳
Background image

هیئت رهبری ریاست عمومی املاک دولتی به ولایات شمالی کشور سفر کرد!



به منظور بهره برداری بهتر از املاک ولایتی مربوط به وزارت مالیه, فراهم ساختن زمینه خوب برای سرمایه گذاری مؤثر بالای این املاک و ایجاد فرصت های کاری، يک هیئت تحت سرپرستی محمد هاشم هاشمی. . .

بازگشت به صفحه خبر