هیئت ۱۳ نفری ریاست عمومی خزاین به منظور ارزیابی همه جانبه امور مالی به یکتعداد ولایات سفر کرد

admin_mof
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۹/۱۴ - ۱۲:۳۷
خبر

یک هیئت تخنیکی (۱۳) نفری ریاست عمومی خزاین به رهبری ستارالدین معتصم، رئیس سیستم اطلاعاتی مدیریت مالی افغانستان (افمیس) و محب الله صاحبزاده و رئیس محاسبات این ریاست طی سفر های ولایتی خویش این بار به ولایات قندهار، زابل و ارزګان به منظور دیدار نزدیک و ارزیابی آمریت ها و امور مالی ادارات، آموزش کارمندان، کنترل مصارف اضافی و جلوگیری از بروکراسی، تقویت روابط میان مستوفیت ها و ادارات ولایتی، ایجاد شفافیت در امور اداری، کوتاه ساختن پروسه های زمانگیر، حساب دهی دقیق و همزمان، جمع اوری نظریات مرتبط به تعلیماتنامه جدید نقدی و محاسبه جنسی و دیگر موارد مهم به ولایات مذکور سفر نمود.
طی جلسات که در ولایات متذکره صورت گرفت، نخست مستوفی صاحبان ولایات یاد شده بالترتیب مولوی عبدالرب حنیف نصری، الحاج ملا حکمت الله اخند و مولوی عتیق الله خالد تشریف آوری هیئت وزارت مالیه را خیر مقدم گفته و یاد آوری نمودند که مدتها بود که منتظر چنین هیئت تخنیکی و مسلکی بودیم تا از طریق آن بتوانیم بخش های مستوفیت که مشکل وجود دارد را حل و بهبود بخشیم.
بعداً رؤسای هیئت مذکور به کارمندان آمریت های مالی مستوفیت ها هدایت دادند که فرصت را غنیمت شمرده از پریزنتیشنی، رهنمود ها تخنیکی، مسلکی و عملی در امور مالی حسابی که از طرف هیئت تقدیم می گردد، استفاده اعظمی نموده و در پرتو قوانین شرعی، مقررات، متحدالمال ها و هدایات وزارت مالیه در خصوص صرفه جویی در مصارف و حفاظت از بیت المال جداَ اقدام نمایند.
به دنبال آن مدیران عمومی محاسبه مستوفیت ها ولایت متذکره پریزنتیشنی را پیرامون تمام پروسه های جاری امور مالی ارائه نمودند که کمبودی و نواقص آن توسط هیئت مشخص گردید. بعداً مسئول هر بخش از هیئت متذکره پریزنتیشنی در مورد امور کاری خود ارائه داده و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ دادند. کارمندان تخنیکی وزارت مالیه از تمامی بخش های مربوط آمریت مالی مستوفیت ها بازدید نموده و در جریان کار در هر بخش به آنها آموزش داده و مشکلات و نواقصی را که آمریت مالی به آن مواجه بوده، از نزدیک حل نمودند. همچنان چالش ها و مشکلات بزرگ در سطح کشور را یادداشت نموده تا به منظور اطلاع رسانی و اتخاذ تصامیم لازم به مرکز بیاورند.
همچنین، رئیس محاسبات پریزنتیشنی مفصل را که محتوای آن وظایف و مسئولیت های عمده وزارت مالیه و ریاست عمومی خزاین، اهمیت و موقف مستوفیت ها در ولایات، مصارف و عواید ولایات در سال مالی(۱۴۰۱) و مصارف ضروری و غیر ضروری به اشتراک کنندگان ارائه نمود که پس از ان به سوالات رؤسای ادارات جواب رضایت بخش داده شده و گفته شد که خواست های آنان بخاطر اجراآت با مقامات در میان گذاشته خواهد شد و در اخیر نشست ها با دعاییه ی اختتام یافتند.

خبر

پس از جلسات مشترک با رؤسای ادارات دولتی، جلساتی با آمرین مالی و اداری به منظور تطبیق اهداف ذکر شده و استماع مشکلات آنان در پروسه های مالی نیز دایر گردید که در آن سوالات زیادی از جانب اشتراک کنندگان مطرح گردید که از جانب هیئت متذکره جواب قانع کننده و توصیه های لازم داده شد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۲
Background image

در مورد چگونگی رسیدن به هدف عوایدی سال مالی ۱۴۰۳ بحث صورت گرفت!

در جلسه ای که به سرپرستی مولوی حافظ شاه حسین حسینی رئیس عمومی عواید وزارت مالیه دایر گردیده بود، روی چگونگی رسیدن به هدف عواید سال مالی جاری (۱۴۰۳هـ.ش)، چگونگی مالیه انتفاعی بالای اشخاص. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۰:۵۸
Background image

در رابطه به مسائل مالی و عایداتی با مسؤلین وزارت صنعت و تجارت بحث صورت گرفت!

مولوی منصورالحق ذاکر معاون حمایوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه و امان الله امین رئیس عواید غیرمالیاتی در دیدار با محمد هاشم عمری رئیس عمومی امور مالی و اداری وزارت صنعت و تجارت و برخی. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۰:۲۷
Background image

برای ۲۷ تن از اشتراک کننده گان برنامه های آموزشی تکنالوژی معلوماتی تصدیق نامه داده شد!

برنامه آموزشی در بخش تکنالوژی معلوماتی که برای ۳۰ تن از کارمندان ریاست تکنالوژی معلوماتی وزارت مالیه توسط ریاست منابع بشری این وزارت به مدت ۴ ماه ترتیب شده بود؛ بعد از اتمام دروس ۲۷ تن. . .

بازگشت به صفحه خبر