وزارت مالیه از هفته مالیات به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مالیه دهی در کشور تجلیل بعمل آورد

admin_mof
یکشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۹:۴۸
هفته مالیات

وزارت مالیه امروز مؤرخ مؤرخ ۲۰ دلو ۱۳۹۷ طی مراسمی از هفته مالیات در هوتل انترکانتیننتال به منظور آگاهی دهی به مالیه دهنده گان و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مالیاتی در کشور تجلیل بعمل آورد.

در این مراسم محترم عبدالله رقیبی، معین عواید و گمرکات، محترمه آمنه احمدی، رئیس عمومی عواید، شماری از رؤسای وزارت مالیه، مستوفی ها و آمرین عوایدی، نماینده گان مختلف ادارات  دولتی، نماینده گان سکتور خصوصی، مسئولین اتحادیه ها و شماری از مالیه دهنده گان اشتراک داشتند.

هفته مالیات

محترم عبدالله رقیبی، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه ضمن تشکری از اشتراک کننده گان در سخنان افتتاحیۀ این مراسم گفت:" کمپاین یک هفته ئی مالیاتی که امروز ما شاهد آغاز آن هستیم، به منظور آگاهی عامه، اصلاح امور مالیاتی، انسجام بهتر عواید ملی و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مالیه دهی در کشور راه اندازی شده است. ما امیدوار هستیم که این کمپاین مالیاتی، وزرات مالیه را در تحقق اهداف و پلان عوایدی داده شده برای سال مالی ۱۳۹۸، ارایه خدمات بموقع و مسلکی برای مؤدیان، جمع آوری درست و به موقع عواید ملی، تحصیل باقیات و سائر مسایل مرتبط کمک نماید."

وی افزود:" از تمام اتباع افغانستان تقاضا می نمایم که مالیات شان را مطابق قوانین نافذۀ کشور به موقع پرداخت نمایند و در راه رسیدن به خودکفایی مالی کشور سهم فعال خویش را ایفاء نمایند. در بدل آن وظیفه ما اینست که مالیات شانرا به صورت شفاف جمع آوری نموده و تحویل خزانۀ دولت نموده، به شکل حسابده بادرنظرداشت اصل شفافیت، مؤثریت و اولویت های ملی به مصرف برسانیم."

مجیب الرحمن شیرزاد، معین ادارۀ عالی تفتیش گفت که یک مالیه ده باید در مورد چگونگی پرداخت مالیات آگاهی داشته و نیز باید بداند که مالیات وی در کدام ساحات به مصرف می رسد.

هفته مالیات

محترم محمد یونس مومند، معاون اتاق های تجارت، محترم  عبدالقدیر بهمن، رئیس هیئت عامل و عضو اتاق تجارت بین المللی، محترمه منیژه واقف، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و محترم محمد حسن سپاهی، رئیس اتحادیه ملی کسبه کاران افغانستان ضمن حمایت از این برنامه در مورد اهداف، اهمیت و ارزش آگاهی عامه هفتۀ مالیات به اشتراک کننده گان نیز معلومات ارائه نمودند.

هفتۀ مالیات با مسابقۀ بایسکل رانی میان ۱۰۰ تن ورزشکاران از معنینیت عواید و گمرکات الی هوتل انترکانتیننتال افتتاح شد که برای ورزشکاران پیشتاز از طرف رهبری وزارت مالیه جوایز نقدی و تقدیرنامه  اهداء گردید.

همچنان طی هفته مالیات قرار است که به منظور آگاهی عامه و تقویت فرهنگ مالیه دهی برنامه های تبلیغی و تنویری از طریق شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون های ملی و خصوصی و دیگر وسایل ارتباط جمعی در سراسر کشور تدویر یابد.

هفته مالیات

قابل تذکر است که هدف از تجلیل و افتتاح هفته مالیات بلند بردن سطح آگاهی مالیه دهنده گان، تقویت فرهنگ مالیاتی، آموزش و توانمند سازی مالیه دهنده گان، بلند بردن سطح اطاعت پذیری، اصلاح و تغییر در پروسیجرهای عواید، ارایه خدمات مسلکی و بموقع برای مالیه دهنده گان است تا از یک سو از جرایم مالیاتی جلوگیری بعمل آمده و از سوی دیگر عواید ملی بشکل درست آن جمع آوری گردد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۶
Background image

رهبری ریاست عمومی عواید با مستوفیان تمام ولایات نشست آنلاین دایر نمود!

 

مولوی منصورالحق ذاکر معاون حمایوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، حافظ خلیل احمد معاون عملیاتی ریاست عمومی عواید و مولوی عبدالمجید (نجیب الله) رئیس انکشاف و هماهنگی عواید ولایتی در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۸
Background image

نشست مشترک به منظور اتصال مجدد سیستم های مالی وزارت مالیه و د افغانستان بانک دایر گردید!



نشست مشترک تحت ریاست انجنیر سلطان محمد زبیر معین پالیسی وزارت مالیه و اشتراک مسؤلین سیستم های این وزارت و د افغانستان بانک به منظور جمع آوری شفاف عواید ملی، ایجاد تسهیلات بیشتر برای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

بازگشت به صفحه خبر