ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد

admin_mof
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۴/۲۴ - ۱۸:۰
خبر

ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم امروز مورخ ۲۴ سرطان ۱۳۹۹ به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد.

هدف از نصب این ترازوها، ایجاد شفافیت در جمع آوری عواید ملی، مبارزه علیه فساد اداری، کاهش پروسه های اداری و بروکراسی و ثبت مشخصات و کنترول دقیق محموله های تجارتی می باشد.

در مراسم افتتاح این ترازوها، محترم عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، محترم تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار، نماینده گان شورای ولایتی، سکتور خصوصی و شماری از رؤسا و کارمندان وزارت مالیه اشتراک داشتند.

محترم عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه در مراسم افتتاح این ترازوها گفت:" بادرنظرداشت تعهدات ما در بخش مدرن سازی ادارات به خصوص منابع عوایدی، وزارت مالیه اینرا مسئولیت خویش می داند تا از طریق اصلاح پروسه های کاری و انکشاف سیستم ها در پروسه های جمع آوری عواید ملی شفافیت را تامین نموده و جلو فساد و خودسری ها را تا حد ممکن بگیرد. که تا اکنون ترازوهای دیجیتالی در گمرکات تورخم، اسلام قلعه، نیمروز و اسپین بولدک نصب گردیده و در گمرکات حیرتان، آقینه، شیرخان بندر، دندپتان و ابونصر فراهی کار نصب آن جریان دارد."

سرپرست وزارت مالیه افزود:" نصب ترازوهای دیجیتالی و تجیهز گمرکات با وسایل عصری مایه نگرانی حلقات مافیائی و یکی از کارهای مهم و اولویت وزارت مالیه است که انشاء الله به جدیت و تعهد کامل در تمام گمرکات کشور تطبیق خواهد گردید."

همچنان سرپرست وزارت مالیه گفت که ما با قاطعیت علیه فساد اداری مبارزه کرده و به مفسدین اجازه نخواهیم داد که عواید ملی ما را مورد دستبرد قرار دهند.

محترم تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار ضمن تشریف آوری سرپرست وزارت مالیه و هیئت همراه شان گفت که نصب ترازوهای دیجیتالی از سوی وزارت مالیه یک اقدام نیک در راستای ایجاد شفافیت، سیستم سازی و مبارزه علیه فساد می باشد. وی خواهان توجۀ حکومت افغانستان به خصوص وزارت مالیه در بخش توسعه و انکشاف سیستم ها در بندر و گمرک تورخم گردید.

محترم داکتر مخلص محمد به نمایندگی از سکتور خصوصی ضمن استقبال از نصب ترازوی های دیجیتالی در گمرک تورخم در مورد مشکلات تجار ملی و سکتور خصوصی صحبت کرده و از وزارت مالیه درخواست نمود تا ضمن رسیدگی به مشکلات شان، تسهیلات بیشتر را برایشان فراهم نماید.

خبر

قابل تذکر است که وزارت مالیه به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در منابع عوایدی، مبارزه علیه فساد و عصری سازی گمرکات و انکشاف سیستم های مدرن در این بخش در تمام گمرکات سرحدی و محصولی کشور ترازوهای دیجیتالی، کامره ها و اسکنرهای پیشرفته را خریداری نموده است که کار نصب آن جریان دارد.

اعلامیه هاهمه اعلامیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۲
Background image
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ - ۱۵:۲۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی گمرکات به شرکت های تجارتی و فابریکات صنعتی

بر بنیاد حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان تمام شرکت ها مکلف اند تا اموال تجارتی خویش در گمرکات توسط نماینده رسمی طی مراحل نمایند. همچنان بر اساس همین حکم یک نفر میتواند که نماینده سه . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۸:۴۲
Background image

اطلاعیه شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان در رابطه به شارت لیست متقاضیان ۱۳۳ بست

شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان مربوط وزارت مالیه، قبلاً به تعداد (۱۳۳) بست های مختلف خویش را جهت جذب و استخدام افراد مسلکی و مجرب از طریق

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۶
Background image

رهبری ریاست عمومی عواید با مستوفیان تمام ولایات نشست آنلاین دایر نمود!

 

مولوی منصورالحق ذاکر معاون حمایوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، حافظ خلیل احمد معاون عملیاتی ریاست عمومی عواید و مولوی عبدالمجید (نجیب الله) رئیس انکشاف و هماهنگی عواید ولایتی در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۸
Background image

نشست مشترک به منظور اتصال مجدد سیستم های مالی وزارت مالیه و د افغانستان بانک دایر گردید!



نشست مشترک تحت ریاست انجنیر سلطان محمد زبیر معین پالیسی وزارت مالیه و اشتراک مسؤلین سیستم های این وزارت و د افغانستان بانک به منظور جمع آوری شفاف عواید ملی، ایجاد تسهیلات بیشتر برای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۴:۴۳
Background image

نشست مشورتی به منظور بهبود امور گمرکی کشور دایر گردید!

 

نشست مشورتی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات به منظور بهبود امور گمرکی در سال مالی جدید با مسؤلین گمرکات در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دایر گردید.
در این. . .

بازگشت به صفحه خبر